Aruba, the power of dreams! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Hendrik en Hanneke Vries - WaarBenJij.nu Aruba, the power of dreams! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Hendrik en Hanneke Vries - WaarBenJij.nu

Aruba, the power of dreams!

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik en Hanneke

13 November 2014 | Aruba, Oranjestad

Iedereen weet nu wel dat het goed met ons gaat, dat de zon hier schijnt en ga zo maar door...
Tijd voor een autoblog dus!

Voor vertrek naar Aruba moest ik mijn droomauto verkopen. Mn hartje huilde... Maar, Hanneke had me beloofd dat er iets moois voor terug zou komen.

Aangekomen op Aruba kregen we een huurauto. Dit was een BMW 3-serie touring van een jaar of 20 oud. Deze bracht ons waar we naar toe moesten maar daar had je het ook wel mee gezegd. Wat een verdriet!

Wie had ooit gedacht dat bij aankomst van onze container uit NL,ik zo blij was met een Toyota Aygo!

Alles geregeld bij verzekering etc. zodat we z.s.m. die BMW konden inleveren.

Hanneke mist haar auto toch wel als ik hier mee naar het werk ben dus tijd voor fase 2! Op zoek naar een auto voor erbij!

Bij deze zoektocht moeten jullie er rekening mee houden dat
dit eiland een droom is voor JDM liefhebbers. De 1 na de andere exclusieve Japanner rijdt hier rond (Supra's, Skyline, Silvia's, Glanza's, ga zo maar door).
Het liefst met de voorbumper plat op de grond.
Dit is jammer genoeg ook het probleem, de wegen van Aruba zijn om te janken.

Conclusie: op zoek naar een auto die hoog op zn poten staat en waar we de strandstoelen iets makkelijker in kunnen leggen dan in de Aygo. Op naar de Honda dealer!!!

En ja hoor... Daar stond ie. Nog nooit eerder gezien: Honda Ridgeline. Snel naar binnen, vragen wat ie kost... 80.000 florin meneer, was het antwoord, snel weer naar buiten dus :)
Wel kon hij me vertellen dat er de volgende dag een hele mooie CRV (2005) binnen zou komen dus volgende dag maar weer terug.
Na een nacht niet te hebben geslapen, de volgende dag weer terug naar de dealer. Jammer genoeg ontplofte mijn verwachting als een zeepbel toen ik de CRV zag staan, wat een afgeragde bak!!

Na een hoop speurwerk en wat belletjes moest ik toch maar van mijn Honda droom afstappen. Moest het dan toch maar een Toyota RAV4, Jeep Wrangler of Lexus uit de RX serie worden? Hier kon ik me maar moeilijk bij neerleggen.

Totdat ik mijn Arubaanse collega vroeg of ze voor mij in de lokale krant de advertenties wou doorspitten. Ze vroeg me waar ik naar op zoek was, ik vertelde dat ik opzoek was naar een Honda CRV uit 2005. Mijn collega bleek ook Honda fan te zijn en wist er nog wel 1 te koop staan.
1 nadeel was dat de auto al onder voorbehoud verkocht was en de potentiële koper nog een bedenktijd van 4 dagen had. Afwachten dus...
Een uur voordat de bedenktijd om was, besloot hij de auto toch te kopen! Dat was ff balen!!

Gister zijn we bij een garage geweest, ook via mijn Arubaanse collega. Hij had hier een mooie CRV staan uit 2007. Wel iets boven het budget maar, het was het proberen waard. Na een rondje om de auto lopen en een kleine proefrit, konden de onderhandelingen starten.
Heel jammer de dealer bleef bij zijn prijs en wou absoluut niet omlaag. Teleurgesteld stapten we in de auto en reden naar huis.

Onderweg naar huis zag Hanneke een mooie auto in de berm staan met For Sale op het raam. Ze kon nou niet zien wat voor merk het was dus omdraaien zodat ik zelf kon kijken.
Daar stond dus een witte Infiniti EX35, wat een bazenbak! Gelijk gebeld voor wat info en de VP van de auto.
Thuisgekomen, de spec's van de auto opgezocht omdat dit geen alledaagse auto is natuurlijk. Alles maar eens even laten bezinken en er een nachtje over slapen.
Volgende morgen toch maar besloten dat deze auto iets boven onze stand is.

Eenmaal weer aan het werk kreeg ik een telefoontje van de dealer waar we de vorige dag mee hadden onderhandeld over de CRV. Dealer bleek er ook een nachtje over te hebben geslapen en wou toch zakken naar mijn prijs.

Na het werk gelijk heen gereden om alles te regelen en morgen kunnen we de auto ophalen!

Hanneke blij met een extra auto en ik blij, toch weer een auto met een K-serie :) Dat wordt vtec-en vrijdag!

Oja, Tessa is ook blij... Ze kan eindelijk haar romper aan!

Ps: in het fotoboek van deze site wat foto's.

  • 13 November 2014 - 08:31

    Willemien :

    Hendrik een blog schrijven!? Dacht meteen dit gaat over auto's haha!
    Maar top eindelijk een auto erbij..
    Groetjes van ons

  • 13 November 2014 - 18:26

    Albert:

    Leuk Hendrik, kon niet anders dan over de nieuwe Honda gaan.
    We zullen er zaterdag dankbaar gebruik van maken...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2016

Hallo zwangerschap, dag Aruba!

31 Januari 2015

Een dag uit het leven van....

13 November 2014

Aruba, the power of dreams!

23 Oktober 2014

De kop is eraf!

09 September 2014

De voorbereidingen
Hendrik en Hanneke

Wij zijn Hendrik en Hanneke en hebben in maart 2014 een prachtige dochter gekregen, Tessa! We krijgen de prachtige kans om 3 jaar op Aruba te wonen voor het werk van Hendrik. Op deze site willen we jullie op de hoogte houden van ons leven daar... Veel leesplezier!

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 10399

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: